DHL Express noteikumi un nosacījumi
DHL Express noteikumi un nosacījumi
("Noteikumi un nosacījumi")
Pasūtot DHL pakalpojumus, jūs kā sūtītājs ("Sūtītājs") savā, saņēmēja ("Saņēmējs") un visu pārējo sūtījumā ieinteresēto personu vārdā piekrītat ievērot šos Noteikumus.
"Sūtījums" ir jebkuri dokumenti, pakas vai citi priekšmeti, kas ir daļa no viena pārvadājuma dokumenta un ko var transportēt ar jebkuru DHL izvēlētu līdzekli, tostarp pa gaisu, autoceļiem vai citādi. "Pavadzīme" ietver jebkuru sūtījuma identifikatoru vai dokumentu, ko ģenerē DHL vai Sūtītāja automatizētās sistēmas, piemēram, etiķeti, svītrkodu, pavadzīmi, pavadzīmi vai pavadzīmi, kā arī jebkuru to elektronisko versiju. Uz katru sūtījumu attiecas ierobežota atbildība, ievērojot šeit izklāstītos noteikumus un nosacījumus. Ja Sūtītājs vēlas iegūt plašāku apdrošināšanu, apdrošināšana ir jāiegādājas par papildu samaksu. (Sīkāku informāciju skatīt turpmāk.) "DHL" ir jebkurš DHL Express tīkla dalībnieks.
1. Muitošana un atbilstība noteikumiem.
DHL var veikt šādas darbības nosūtītāja vai saņēmēja vārdā, lai sniegtu Pakalpojumus: (1) noformēt jebkādus dokumentus, grozīt jebkādus produktu vai pakalpojumu kodus un samaksāt jebkādus avansa maksājumus, nodokļus vai citus obligātos maksājumus, ko pieprasa piemērojamie normatīvie akti (muitas nodevas); (2) rīkoties kā patiesam un likumīgam Sūtītāja vai Saņēmēja pārstāvim vai iecelt muitas brokeri eksporta kontroles un muitošanas veikšanai; un (3) nosūtīt Sūtījumu Saņēmēja muitas brokerim vai pēc pieprasījuma nosūtīt uz citu adresi, ja to pieprasa persona, par kuru DHL pamatoti uzskata, ka tā ir pilnvarota to darīt.
Nosūtītājs vai saņēmējs sniedz DHL jebkādas papildu pilnvaras, kas nepieciešamas saskaņā ar piemērojamiem tiesību aktiem, lai veiktu sūtījuma muitošanu.
2. Nepieļaujamie sūtījumi.
Sūtījums nav pieņemams pārvadāšanai, ja:
- tajā ir šaujamieroči, munīcija, sprāgstvielas, sprāgstvielas, spridzināšanas ietaises vai to paraugi, pneimatiskie ieroči, šaujamieroču replikas vai imitācijas; viltotas preces; skaidra nauda; dārgmetāla izstrādājumi (jebkurš dārgmetāls); dzīvi dzīvnieki, aizliegti dzīvnieku izcelsmes priekšmeti vai atliekas, piemēram, ziloņkauls; cilvēku mirstīgās atliekas vai pelni; neiesaiņoti dārgakmeņi vai pusdārgakmeņi; marihuāna vai tās atvasinājumi; vai nelegālas preces, piemēram, narkotiskās vielas vai citas nelegālas narkotiskās vielas;
- IATA (Starptautiskā gaisa transporta asociācija), ICAO (Starptautiskā civilās aviācijas organizācija) vai cita atbilstoša organizācija klasificē kā bīstamu materiālu, bīstamu kravu vai aizliegtu vai ierobežotu preču (bīstamas kravas) saskaņā ar ADR (Eiropas Autopārvadājumu noteikumi);
- tajā ir citi priekšmeti, kurus DHL nevar droši vai likumīgi pārvadāt;
- adrese ir nepareiza vai nav pareizi norādīta, vai arī sūtījuma iepakojums ir bojāts vai nepietiekams, lai nodrošinātu drošu transportēšanu parastos apstākļos,
- nosūtītājs, saņēmējs vai jebkura cita persona, kas ir tieši vai netieši ieinteresēta sūtījumā, ir iekļauta aizliegto vai ierobežoto personu sarakstā jebkurā piemērojamo sankciju sarakstā.
3. Piegāde un nepiegāde.
Sūtījumus nevar piegādāt pēc pasta kastītes vai pasta indeksa. Sūtījumus piegādā uz nosūtītāja norādīto saņēmēja adresi, bet ne obligāti personīgi norādītajam saņēmējam. Sūtījumi, kas norādīti reģionā, tiek piegādāti uz šo reģionu.
DHL var informēt saņēmēju par gaidāmo vai nokavēto piegādi. Saņēmējam var tikt piedāvātas alternatīvas piegādes iespējas, piemēram, piegāde nākamajā dienā, piegāde bez paraksta, maršruta maiņa vai saņemšana DHL pakalpojumu sniegšanas vietā.
Ja sūtījums nav pieņemams, kā aprakstīts 2. sadaļā, ja tā vērtība muitas vajadzībām ir pārāk zema, ja saņēmēju nav iespējams identificēt vai atrast vai ja saņēmējs atsakās no piegādes vai atsakās maksāt muitas nodokļus vai citus pārvadāšanas maksājumus, DHL darīs visu iespējamo, lai sūtījumu nosūtītu atpakaļ sūtītājam. Atpakaļnosūtīšana notiek uz sūtītāja rēķina. Ja sūtījumu nav iespējams atgriezt, tas tiks izņemts no apgrozības, pamests, likvidēts vai pārdots bez atbildības pret nosūtītāju vai jebkuru citu personu. DHL patur tiesības iznīcināt Sūtījumu, ja tiesību akti vai tiesībaizsardzības iestādes neļauj DHL atgriezt Sūtītājam visu Sūtījumu vai tā daļu vai ja Sūtījumā ir jebkāda veida bīstamas preces.
4. Pārbaude
DHL ir tiesības drošības, drošības, muitas vai citu juridisku iemeslu dēļ atvērt un pārbaudīt Sūtījumu bez iepriekšēja brīdinājuma.
5. Piegādes izmaksas, nodokļi un nodevas
DHL pārvadāšanas maksa tiek aprēķināta, pamatojoties uz faktisko vai tilpuma vienības svaru, atkarībā no tā, kurš no tiem ir lielāks. DHL var atkārtoti nosvērt un izmērīt sūtījumu, lai apstiprinātu šo aprēķinu.
Pirms sūtījuma piegādes saņēmējam var būt jāmaksā nodokļi un citi piemērojamie maksājumi, kas norādīti DHL tīmekļa vietnē saņēmējvalstī.
Tas ietver DHL nodokļu kredīta izmantošanu vai saņēmēja vārdā samaksāto nodokļu atmaksu. Nosūtītājs samaksā vai atlīdzina DHL jebkādas nodevas un citus maksājumus par DHL sniegtajiem pakalpojumiem vai izmaksas, kas DHL radušās Nosūtītāja vai Saņēmēja vārdā, ja tās nav samaksājis Saņēmējs.
6. DHL atbildība
6.1 DHL atbildība attiecībā uz jebkuru aviopārvadājumu (tostarp jebkuru papildu autotransportu vai apstāšanos ceļā) ir ierobežota saskaņā ar piemērojamo Monreālas konvenciju vai Varšavas konvenciju. Ja pēdējais no šiem nosacījumiem netiek piemērots, piemēro mazāko no divām vērtībām: i) dominējošo tirgus vērtību vai deklarēto vērtību; vai ii) 22 SDR par kilogramu (aptuveni 30 ASV dolāru par kilogramu). Attiecīgās robežvērtības piemēro arī visiem pārējiem transporta veidiem, izņemot gadījumus, kad kravu pārvadā tikai ar autotransportu, un tādā gadījumā piemēro turpmāk minētās robežvērtības.
Attiecībā uz pārrobežu autotransporta pārvadājumiem DHL atbildība saskaņā ar Konvenciju par starptautisko kravu starptautisko pārvadājumu līgumu ("CMR") ir ierobežota vai ierobežota līdz mazākajai no šīm vērtībām: i) dominējošajai tirgus vērtībai vai deklarētajai vērtībai, vai ii) 8,33 SDR par kilogramu (aptuveni 11 USD par kilogramu). Šādi ierobežojumi attiecas arī uz iekšzemes autopārvadājumiem, ja vien piemērojamie valsts tiesību akti transporta jomā nenosaka obligātu atbildības limitu vai zemāku atbildības limitu.
Ja nosūtītājs uzskata, ka iepriekš norādītie limiti ir nepietiekami, viņam jāiesniedz deklarācija par īpašu vērtību un jāpiesakās 8. iedaļā aprakstītajai apdrošināšanai vai pašam jāorganizē apdrošināšana.
DHL atbildība ir stingri ierobežota līdz 6. iedaļā noteiktajiem ierobežojumiem uz kilogramu un tikai zaudējumu vai tiešu bojājumu gadījumos. Atlīdzība par cita veida zaudējumiem vai kaitējumu (tostarp, bet ne tikai, peļņas, ieņēmumu, procentu, nākotnes uzņēmējdarbības zaudējumiem), neatkarīgi no tā, vai šādi zaudējumi vai kaitējums ir tiešs vai netiešs, ir izslēgta, pat ja DHL tika informēta par šādu zaudējumu vai kaitējuma risku.
6.2 DHL darīs visu iespējamo, lai piegādātu Sūtījumu saskaņā ar DHL parastajiem piegādes grafikiem, taču šādi grafiki nav saistoši un nav Līguma sastāvdaļa. DHL nav atbildīgs par jebkādiem aizkavēšanās izraisītiem zaudējumiem vai bojājumiem, taču dažu Sūtījumu gadījumā Sūtītājs var būt tiesīgs saņemt ierobežotu kompensāciju par aizkavēšanos saskaņā ar Naudas atmaksas garantijas noteikumiem.
7. Prasības
Visas pretenzijas ir jāiesniedz DHL rakstiski trīsdesmit (30) dienu laikā no dienas, kad DHL ir pieņēmis sūtījumu, pretējā gadījumā DHL neuzņemas nekādu atbildību. Par katru sūtījumu var iesniegt vienu pretenziju, un, ja tā tiek pieņemta, tā būs pilnīga un galīga kompensācija par visiem zaudējumiem vai bojājumiem attiecībā uz visu pretenziju.
8. Sūtījuma apdrošināšana
DHL var noorganizēt zaudējumu vai bojājumu apdrošināšanu, lai segtu sūtījuma kopējo vērtību, ar nosacījumu, ka sūtītājs ir rakstiski pieprasījis DHL to darīt, tostarp aizpildot kravas pavadzīmes apdrošināšanas sadaļu vai DHL automatizētās sistēmas, un samaksājis attiecīgo prēmiju. Sūtījuma apdrošināšana neattiecas uz izrietošiem zaudējumiem vai bojājumiem, kā arī uz zaudējumiem vai bojājumiem, kas radušies aizkavēšanās dēļ.
9. Apstākļi, kas ir ārpus DHL kontroles.
DHL nav atbildīgs par jebkādiem zaudējumiem vai bojājumiem, kas radušies no DHL neatkarīgu apstākļu dēļ. Tie cita starpā ir arī elektronisko vai fotogrāfisko attēlu, datu vai ierakstu elektriskie vai magnētiskie bojājumi vai izdzēšana; sūtījuma rakstura vai īpašību defekti, pat ja DHL par tiem ir zināms; jebkādas darbības vai bezdarbības, ko veic persona, kas nav DHL darbinieks vai nav noslēgusi līgumu ar DHL, piemēram, nosūtītājs, saņēmējs, trešā persona, muitas vai cita valsts amatpersona; trešo personu kiberuzbrukumi vai citi ar informācijas drošību saistīti draudi; nepārvaramas varas apstākļi, piemēram, zemestrīce, viesuļvētra, vētra, plūdi, migla, karš, gaisa satiksmes negadījums, embargo, nemieri, epidēmija, pandēmija, sacelšanās vai streiks.
10. Sūtītāja apliecinājumi, garantijas un atlīdzības.
Sūtītājs piekrīt novērst, aizstāvēt, atlīdzināt un pasargāt DHL un tā direktorus, darbiniekus un aģentus no jebkādām prasībām par zaudējumiem, kas radušies Sūtītājam neievērojot turpmāk minētos apliecinājumus un garantijas:
- sūtījums ir pieņemams pārvadāšanai saskaņā ar 2. iedaļu,
- Sūtījumu sagatavoja uzticamas personas drošās telpās un aizsargāja no nesankcionētas iejaukšanās līdz pat sagatavošanas, uzglabāšanas un piegādes brīdim DHL,
- Nosūtītājs ir ievērojis piemērojamo eksporta kontroli, sankcijas, muitas likumus un noteikumus vai citas piemērojamās juridiskās prasības un ierobežojumus attiecībā uz Preču importu, eksportu, tranzītu vai nodošanu,
- Sūtītājs DHL ir deklarējis visas kontrolējamās divējāda lietojuma preces vai militārās preces, kurām nepieciešama valdības atļauja un kuras ir iekļautas sūtījumā,
- Sūtītājs ir sniedzis visu informāciju, atļaujas, licences vai citus valdības apstiprinājumus un dokumentāciju par Sūtījumu saskaņā ar piemērojamiem tiesību aktiem vai atbilstoši DHL prasībām, un apliecina, ka visa informācija, atļaujas, licences vai citi valdības apstiprinājumi un dokumentācija, ko sniedzis Sūtītājs vai tā pārstāvji, ir patiesa, pilnīga un precīza, tostarp Preču vērtība un apraksts, kā arī informācija par Sūtītāju un saņēmēju,
- Sūtītājs, iesniedzot DHL personas datus, ir izpildījis savus juridiskos pienākumus apstrādāt un kopīgot šādus datus, tostarp informējot attiecīgās personas par to, ka personas dati, tostarp saņēmēja e-pasta adrese un mobilā tālruņa numurs, ir nepieciešami transportēšanai, muitošanai un piegādei.
11. Maršruta izvietošana
Sūtītājs piekrīt, ka DHL veic visus maršrutēšanas un maršruta maiņas darbus, tostarp starpposma pieturvietas iespēju.
12. Piemērojamie tiesību akti
Jebkurš strīds, kas izriet no šiem Noteikumiem vai jebkādā veidā ir ar tiem saistīts, ir pakļauts sūtījuma izcelsmes valsts tiesu ekskluzīvajai jurisdikcijai, un to reglamentē sūtījuma izcelsmes valsts tiesību akti. Nosūtītājs neatsaucami piekrīt šādai jurisdikcijai, ciktāl tas nav pretrunā ar piemērojamiem tiesību aktiem.
13. Noteikumu spēkā esamība
Jebkura noteikuma spēkā neesamība vai neizpildāmība neietekmē nevienas citas šo Pārvadājumu noteikumu daļas spēkā esamību vai izpildāmību.