Headless (Bezgalvas) e-komercija
Headless (Bezgalvas) komercija ir jauna pieeja e-komercijai, kas pilnībā maina spēles noteikumus. Tā ir pieeja, kad e-komercijas platformai ir savstarpēji atdalītas frontālās, t.i. redzamās, un, lietojumprogrammas loģikas, t.i. aizmugures jeb programmatūras galvenās funkcionalitātes sistēmas daļas. Šī pieeja ļauj uzņēmumiem izveidot pielāgotas un personalizētas iepirkšanās iespējas, kas ir ātrākas, elastīgākas un intuitīvākas nekā tradicionālās e-komercijas platformas. Tas ļauj uzņēmumam veikt izmaiņas, nepieprasot pilnīgus platformas attīstības atjauninājumus.
Kāda ir atšķirība starp Front end un Back end funkcijām tiešsaistes veikalā?
Front end: visa redzamā daļa, ar ko saskaras un ar ko mijiedarbojas klients. Tā ir dizains, izkārtojums, viss tas, ko redz un ar ko darbojas klients pārlūkojot un iegādājoties produktus.
Back end: tas, kas vizuāli nav redzams. Tās ir programmatūras lietojumprogrammas galvenās funkcionālās loģikas izstrāde un uzturēšana, lai nodrošinātu vietnes darbu. Tas ir attiecināms, piemēram, uz datu bāzi, serveri un uzrakstīto kodu, kas pārvalda veikala krājumus, pasūtījumus un maksājumus.
Kādas ir Headless (Bezgalvas) e-komercijas priekšrocības?
Iespējams, nozīmīgākā Headless (Bezgalvas) komercijas priekšrocība ir brīvība, ko tā sniedz uzņēmumiem, lai ieviestu jauninājumus un eksperimentētu ar jaunām funkcijām un funkcionalitāti. Izmantojot tradicionālo e-komercijas platformu, bieži vien, lai veiktu izmaiņas šajā frontālajā (Front end) daļā, ir nepieciešamas veikt izmaiņas arī aizmugures (Back end) daļā, kas var būt laikietilpīgs un dārgs process. Šī pieeja ļauj uzņēmumam veikt izmaiņas, nepieprasot pilnīgus platformas attīstības atjauninājumus. Būtībā uzņēmumi var izveidot dažādas norēķinu sistēmas vai pievienot laukus klientu kontiem vai mainīt ziņojumapmaiņu gala lietotājiem, nepārmainot visu sistēmu.
Tomēr, lai arī šī pieeja piedāvā daudz priekšrocību, ir svarīgi ņemt vērā, ka tai ir arī dažādi izaicinājumi. Piemēram, šīs pieejas ieviešanai un uzturēšanai ir nepieciešamas lielākas tehniskās zināšanas un resursi, un tā var nebūt vislabāk piemērotā pieeja mazākiem uzņēmumiem ar ierobežotiem resursiem.
Kopumā Headless (Bezgalvas) komercijas pieeja ir aizraujoša attīstības tendence e-komercijas jomā, kas var revolucionizēt veidu un paradumus, kā uzņēmumi pārdod tiešsaistē.
Kas ir universālais kanāls?
Universālā kanāla pieejas būtība ir nodrošināt vienmērīgu iepirkšanās pieredzi visos kanālos, piemēram, zīmola tīmekļa vietnes, fiziskie veikali, mobilā lietotne, sociālo mediju kanāli un klientu apkalpošanu. Integrējot šos kanālus un nodrošinot konsekventu pieredzi tajos, uzņēmumi var radīt klientiem vienotāku un saistošāku pieredzi, tādējādi palielinot lojalitāti un ieņēmumus.
Ja vēlaties uzzināt vairāk par vai sākt ieviest ‘Bez-galvas’ komerciju savā biznesā Shopify Plus ir izstrādājis vadlīnijas un ieteikumus, kā to uzsākt.
Neaizmirstiet ieskatīties arī mūsu DHL atklāj mājas lapā - 2023. gada TOP TENDENCES.